Allmänna villkor
Dessa allmänna villkor gäller mellan dig som kund och made in Ådalen org. Nr 8311127826 med adress stationsgatan 13, 88240 Långsele.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till butik@madeinadalen.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning så kommer vi kontakta dig för att stämma av din beställning.
Leverans
Våra normala leveranstider är 1-4 arbetsdagar.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå, utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid så ska du kontakta oss på e-postadress: butik@madeinadalen.se
Frakt- och emballagekostnad tillkommer på alla beställningar som skall skickas. Beställningen skickas efter ni godkänt ordern och ev. betalat. Observera att vissa produkter går ej att skicka utan kan endast hämta i butik.
Vid hämtning i butik tillkommer ingen ytterligare avgift.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms.Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Ångerrätt
Som kund har du rätt att frånträda köpeavtalet (utnyttja din ångerrätt) inom fjorton (14) dagar från den dag du tar emot varan. Observera att ångerrätten dock inte gäller vid köp av livsmedel eller vid köp av varor som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av kunden. I det fall varan ångras men returneras i ej oförändrat skick äger made in Ådalen rätt att göra ett värdeminskningsavdrag vid återbetalningen. Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss butik@madeinadalen.se
Reklamation
I enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning har du 3 års reklamationsrätt för varor som du köpt på madeinadalen.se. Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga på det sätt som beskrivs i lag. Om det föreligger ett fel i beställd vara som du vill göra gällande ska du, så snart som möjligt efter att felet upptäckts, kontakta oss via de kontaktuppgifter som anges på hemsidan. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet ska alltid anses ha lämnats i rätt tid.
Vid fel på en vara kan du tillfälligt behöva bekosta returfrakten men vi ersätter dig för den när vi har tagit emot och godkänt reklamationen. Vi kompenserar dig även för den reklamerade varan i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. I första hand har vi emellertid rätt att, om möjligt, avhjälpa felet och i andra hand leverera en ny felfri vara. Om något av dessa alternativ inte är aktuella återbetalas beloppet. Återbetalning sker med samma betalningssätt som användes vid köpet, se under rubriken ”Betalningsmetoder”. Vi kan komma att neka din reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.
Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Personuppgifter
Genom att handla hos made in Ådalen så accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Made in Ådalen är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura så kan även personnummer sparas hos oss. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.
Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevs leverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
Ansvarig för dataskydd
Made in Ådalen är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.